top of page
  • Immagine del redattoreTeam Maddii Racing

Forato wins and amazes at the Italian championship.

Guadagnini very close to the firts position in the overall of the Championship. Alberto Forato in this end of season has returned to the highest level and wins the last round of the Italian championship Prestige held in Ponte a Egola.

Alberto in all three motos recorded the fastest lap of the race and in the super final together with the most powerful 450cc, he managed to hold the lead for more than half race and then he finished second behind Lupino. With this result Forato jump in third place in the overall of the championship with just a few points from the leadership with a race still to go.


Mattia Guadagnini, at his firt race on a 250 4t, he immediately raced as a  protagonist with an excellent fourth place overall. A weekend in constant growth for Mattia, who, for a breath, failed to win race 2 due to a crash. Thanks to this result Guadagnini approaches the first place in the championship just 9 points behind the leader Cervellin.


Team Maddii Racing Husqvarna is pleased to announce that Guadagnini and Forato will take part in the last two rounds of the mx2 World Championship in Turkey and China. For Mattia it will be an absolute debut in the world championship and for Forato it will be a great experience for his next season in the mx2 world championship.


The next appointment for the Team Maddii Racing Husqvarna will be 7/8 September in Turkey for the eighteenth round of the mx2 World Championship.



Forato vince e stupisce al campionato Italiano. Guadagnini a un passo dal primo posto in Campionato.


Alberto Forato in questo finale di stagione è tornato ai massimi livelli e ha vinto ancora all’ultima prova del campionato Italiano Prestige svoltosi a Ponte a Egola.

Alberto in tutte e tre le manches disputate ha sempre fatto registrare il giro veloce di gara e nella supercampione insieme alle più potenti 450cc, è riuscito a tenere il comando per più di metà manche per poi chiudere secondo dietro a Lupino. Con questo risultato Forato balza al terzo posto in campionato a pochi punti dalla leadership con una gara ancora da disputare.


Mattia Guadagnini ha debuttato  ufficialmente con la 250 4t ed è stato subito protagonista con un ottimo quarto posto assoluto. Un weekend tutto in crescendo per Mattia che per un soffio non è riuscito a vincere gara 2 a causa di una caduta. Grazie a questo risultato Guadagnini si avvicina al primo posto in campionato a soli 9 punti da Cervellin.


Il Team Maddii Racing Husqvarna è lieto di annunciare che Guadagnini e Forato parteciperanno agli ultimi due round del campionato del Mondo Mx2 in Turchia e Cina.

Per Mattia sarà un debutto assoluto nel mondiale, invece per Forato sarà una grande esperienza in vista della sua prossima stagione nel campionato del mondo Mx2.


Il prossimo appuntamento per il Team Maddii Racing Husqvarna sarà il 7/8 Settembre in Turchia per il diciottesimo round del campionato Mondiale Mx2.

2 visualizzazioni0 commenti

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page