• Team Maddii Racing

Team Maddii Racing Husqvarna, Guadagnini and Bassi lead the Italian championship 125.

23-24 June, first round of the Italian championship in Ponte a Egola.

The two teammates were the protagonists of the weekend.


In the first moto, Guadagnini started in fourth position but managed to take the lead of the group after a few laps and he won the race, seconding his opponents by twenty seconds.


Race 2, the track was very wet and difficult but it was not a problem for the young Italian rider. Starting at the command he also won the second race. A perfect weekend for Guadagnini that marks the first place in all the race sessions.


Francesco Bassi leaves the gate in the top five in both manches. In race one he finished third but very close to the second position. In the second moto he was able to follow his teammate and he crossed the finish line second, a result that also guaranteed him the second overall place of the day. Surely this was the best performance of Francesco in this year.


Federico Tuani after a great qualifying in fifth position, failed to replicate the same result in the manches. However, in the second race he finished in tenth position after a small crash that cost him the sixth position.


Alberto Barcella has not yet completely recovered from the injury and still the physical form is not the best. In this first round of the Italian championship it is fifteenth.


The next appointment for Team Maddii Racing Husqvarna will be on 4-5 August at Lommel for the European Championship.

Team Maddii Racing Husqvarna, Guadagnini e Bassi in testa al campionato italiano 125.


23-24 Giugno, primo round del campionato italiano a Ponte a Egola.

I due compagni di squadra sono stati i protagonisti del fine settimana.


Nella prima manche, Guadagnini è partito in quarta posizione ma è riuscito a prendere il comando del gruppo dopo pochi giri e a vincere la gara distaccando di venti secondi gli avversari.


Gara 2, la pista si è presentata molto bagnata e difficile ma non è stato un problema per il giovane pilota italiano. Partendo al comando ha vinto anche la seconda gara. Weekend perfetto per Guadagnini che segna in tutte le sessioni di gara il primo posto.


Francesco Bassi esce dal cancello nella top five in entrambe le manches. In gara uno ha concluso al terzo posto ma molto vicino alla seconda posizione. Nella seconda manche è stato in grado di seguire il compagno di squadra e a tagliare il traguardo secondo, risultato che gli assicura anche il secondo posto assoluto di giornata. Sicuramente questa è stata la migliore prestazione di Francesco in quest’anno.


Federico Tuani dopo una grande qualifica in quinta posizione non è riuscito a replicare lo stesso risultato nelle manches. Ad ogni modo nella seconda gara ha finito in decima posizione dopo una piccola caduta che gli costata la sesta piazza.


Alberto Barcella non è completamente guarito dall’infortunio e ancora la forma fisica non è delle migliori. In questo primo round del campionato italiano è quindicesimo.


Il prossimo appuntamento per il Team Maddii Racing Husqvarna sarà il 4-5 Agosto a Lommel per il campionato Europeo.

0 visualizzazioni0 commenti

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram